Elite

Elitehold
Odsherred Golfklub har en ambitiøs eliteafdeling med tradition for at blande sig i de bedste rækker. Det er Odsherred Golfklubs målsætning at skabe talenter og tilbyde bedst mulige betingelser for de ambitiøse spillere, som ønsker at gøre en ekstra indsats.

Mange talenter
Odsherreds eliteafdeling har været udgangspunkt for mange dygtige spillere inklusiv Mark Haastrup, og mange andre spillere og pro-elever, som idag ernærer sig som dygtige og eftertragtede instruktører i ind- og udland.

Hvordan bliver jeg en del af eliten?
Det er holdkaptajnerne, der i samråd med formanden for eliteudvalget, sætter holdene til diverse matcher. Som elitespiller skal du være klar til at bruge en hel del tid på din sport: Alle golfspillere ved, at man ikke kommer ned i handicap uden masser af træning og golfrunder. Det kræver en stor indsats af elitespillerne, der skal få deres hobby til at gå op med familieliv, arbejde eller studie – ofte også langt fra Odsherred. Udover træningen, spilles der turneringer i mange weekends.